2007-01-27

Aldo Colliander - Boxaren från Skarpnäck



Aldo Colliander från Skarpnäck skall upp i ringen på proffsgalan i kväll. Matchen går på Scandinavium i Göteborg. Både jag och min hustru borde ha varit på plats i kväll. Men nu är det så med mina nerver att jag inte skulle kunna vara någon bra supporter till vår hjälte från Skarpnäck. Jag är så nervös så att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Hade Aldo sett mig i det här tillståndet hade han klappat till mig med en lätt vänster och med barsk röst sagt till mig: ”Skärp dig för helvete”. Därför håller jag mig från Göteborg idag och ser matchen på TV istället! Hustrun lovar att hålla hand!

EFTERORD
Till den som mot förmodan missat allt om proffsgalan: klicka här

Bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Max.. Ja du det är nog bäst det, så han inte blir avis på dig..ss. Nu har jag ändrat i min blog till det du skrev. Kul att du tittade in. Som sagt det är allt rätt jag har gjort att skaffa en blog. Skall allt kolla matchen jag med.. Ha en fin kväll framför tv. Håll i hatten Max för det blir nog drag !!!Kramizar till dig och frun och vovven.. Tack för du tittade in och la ett inlägg. //
Ann-charlott

Anonym sa...

Boxning är egentligen en rätt märklig företeelse. Den fungerar så att två kämpar går upp i en ring och gör så gott de kan för att vinna matchen. Just nu tänker jag på vad Paolo Roberto sa innan matchen mellan Aldo och den betydligt mer rutinerade före detta världsmästaren skulle börja. Paolo Roberto menade Aldo kanske inte var mogen för en så pass bra motståndare.

Nåväl. De två boxarna gick in i varsin ringhörna och sen började fighten. Båda boxarna gjorde så gott de kunde under den fyra ronder långa matchen. Därefter gick de tre domarna genom sina bedömningar och lade samman sina siffror som gav till resultat att Aldo fick ett par poäng mer än den betydligt mer rutinerade före detta världsmästaren.

När publiken hörde resultatet började de bua ut Aldo. Jag bara häpnade eftersom de båda boxarna gjort så gott de kunnat och själva inte kunde påverka domslutet så kan det väl inte vara rätt att bua ut den boxare som domarna ansett ha vunnit på poäng. Jag säger som Paolo Roberto. JAG SKÄMS. (Vad är det för idioter som går på boxning och buar ut en boxare?)

Men skit samma. Aldo överlevde. Han fick inga skador och är fortfarande hel och hållen. Jag är glad över att kunna säga att jag är hans vän! Här är en länk om Aldo

Anonym sa...

Hej Max.. Man skäms allt som du säger. Fattar mig inte på dessa människor, men som du säger är det väl idioter.. Själv skulle väl dom varit knockade.. Nä jag är så glad att han van.. Super duktig kille och mycket skön lirare.. Hoppas han blir världsmästare för det är han förtjänt av.. Fy skäms alla som buade åt denna underbara kille.. Tack för ditt inlägg… Ha en fin kväll Max.. Kram //
Ann-charlott


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar