2007-01-24

Sparvöga med den finaste kalkylatorn som fanns



Det är märkligt så många människor som passerat revy i ens liv. Som den här lilla tjejen som jag träffade på Mullsjö folkhögskola för tusen år sedan. Här sitter hon på mitt rum och jag kan inte komma ihåg vad hon hette. Hon var söt som en sockerbit och vän som en prinsessa. Om jag minns rätt kom hon från Blekinge. Jag minns att hon var fascinerad av min räknedosa som jag kommer ihåg var en HP19, den tidens mest avancerade kalkylator. Men jag minns inte vad den lilla prinsessan hette. Visst är det märkligt att namn bara kan flyga sin kos. Precis som den lilla Sparvöga i Marie Fredrikssons låt. "Du lilla sparvöga, flyg över ängarna. Dröm dina drömmar så länge du känner. Du lilla sparvöga flyg över ängarna. Dröm dina drömmar så länge du känner liv." Undrar vart hon flög?

Om: , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du skickar bilden till skolan kanske dom kan hjälpa dig. Har också gått på Mullsjö!


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar