2007-01-23

Bättre än färska jordgubbar till midsommar



Det här är min hustru. Henne älskar jag mer än färska jordgubbar till midsommar. Vi har haft ett gott liv tillsammans även om det varit en del besvärligheter efter en olycka för några år sedan. På bilden sitter min hustru och väntar på att få maten på bordet. Hon skrattar åt två tekniktokiga tokstollar, på andra sidan bordet, som leker med en mobiltelefon. Själv håller jag som vanligt på med den förbannade digitala kameran. Ja, jag brukar säga så om de moderna kamerorna med tusen funktioner som ingen fattar ”nået” av. Men det är inte så att jag inte förstår mig på kameror. Min tredje kamera var en Leica M2. Bara så ni vet. Å sen det här med min hustru så tål det nog att upprepas. Henne älskar jag mer än färska jordgubbar till midsommar. Hon är viktigare än luftens syre!

Bloggar: , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser ingen bild...ge mig en hustrubild! Möjligen är det bloggen som hakat upp sig.
Jag fyllde år häromdagen och fick en digitalkamera av maken. Nu återstår bara att lära sig hur mekapären funkar.

Anonym sa...

Fyllde du år?
Förlåt att jag glömde bort dig. Grattis i efterhand! Vad fick du i present av din gubbe?
Jag fyller inte förrän i maj. Jag vet vad jag får. Hustrun har bearbetat släkten så de går ihop. Det blir en stor gul :-)
http://kvartermastaren.blogspot.com

Anonym sa...

Yepp, I did, men det behöver du inte be om ursäkt för, tror nämligen inte att jag varit så meddelsam med datumet. En digitalkamera fick jag, I Gigabytes minne, 6 Megapixlar, knappar så långt ögat kan nå och en liten grön inställningskrumelur som jag fäste mig alldeles särskilt vid, den betyder att kameran ställer in sig själv, jag behöver bara trycka på knappen. Man kan t.o.m tala in korta info-snuttar till varje bild, om man av en händelse skulle vara så borta i knoppen att man inte vet vad man fotograferat.
Jag försökte filma en snutt i dag. Det blev uruselt men mannen försöker peppa mig att öva, öva och åter öva.
Stillbilderna blev inte heller bra, jag har undermålig kompositionsförmåga :-)

Anonym sa...

Vilken vacker kärleksförklaring! :)

Anonym sa...

Underförstått, så var det meningen :-)

Anonym sa...

Jag hoppas den älskade hustrun lagade något gott från min blogg.


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar