2007-03-06

Att inkludera hundarna som räddningsobjekt



När jag tittar på den här vinterbilden uppfylls jag av glädje och ödmjukhet. Eftersom jag själv har hund så kan jag föreställa mig, att det kunde ha varit min hund som ligger där i vaken och fryser, utan möjlighet att komma upp. Jag blir nästan gråtfärdig när jag ser att räddningen är nära och ödmjuk när jag ser att vi inkluderar hundarna i vårt samhälle. Det finns delar av världen där man inte skulle lyfta ett finger för att rädda en hund i nöd eller ens bry sig.

Bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får gåshud. Det är underbart att leva i ett samhälle där djuren är värda en insats.
Nu sticker jag snart :-)

Elisabeth sa...

I Kina så äter man hundar. Som
delikatess eller vardagsmat.., vad vet jag? Förmodligen i många andra länder också.
Min vovve är trygg hos mej. Det är också väldigt tryggt att veta att om det händer något oförutsett så kan man tillkalla hjälp via 112 eller Räddningstjänsten.
En eloge till de som värdesätter livet. Oavsett om det är pälsbeklätt eller inte.


Sommarens sista servitris
Om kyrkhundar